PROMOCJE
WINORA DOMINGO 24 MEN 56cm  oliw
WINORA DOMINGO 24 MEN 56cm oliw
2 299,00 zł 1 999,00 zł
szt.
GAZELLE ARROYO c7+  R7T d61
GAZELLE ARROYO c7+ R7T d61
3 869,00 zł 3 199,00 zł
szt.
GAZELLE PARIS C7 HMB d53 z baterią 400wh
GAZELLE PARIS C7 HMB d53 z baterią 400wh
9 699,00 zł 7 999,00 zł
szt.
ROMET MODERNE 3   17"   niebieski
ROMET MODERNE 3 17" niebieski
1 599,00 zł 1 299,00 zł
szt.
GAZELLE ORANGE  C7+  D53 ivory mat
GAZELLE ORANGE C7+ D53 ivory mat
3 869,00 zł 3 199,00 zł
szt.
ECOBIKE TRAFIC GREY 19"
ECOBIKE TRAFIC GREY 19"
4 499,00 zł 3 999,00 zł
szt.
ESPRIT T7  d54 ivory
ESPRIT T7 d54 ivory
3 099,00 zł 2 599,00 zł
szt.
GAZELLE ULTIMATE S8 h53
GAZELLE ULTIMATE S8 h53
7 299,00 zł 5 999,00 zł
szt.
ECOBIKE TRAFIK PRO biały 17"  13Ah
ECOBIKE TRAFIK PRO biały 17" 13Ah
5 499,00 zł 4 899,00 zł
szt.
ROMET JOLENE 20 KID 1    10"  biały
ROMET JOLENE 20 KID 1 10" biały
899,00 zł 719,00 zł
szt.
GAZELLE ORANGE C7+ HMB h57 mallard
GAZELLE ORANGE C7+ HMB h57 mallard
11 998,00 zł 9 999,00 zł
szt.
GAZELLE CHAMONIX C7  h57  industry grey
GAZELLE CHAMONIX C7 h57 industry grey
4 099,00 zł 3 399,00 zł
szt.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
baterie bosch - 11 pytań co musisz wiedzieć ?
baterie bosch - 11 pytań co musisz wiedzieć ?

 

11 pytań dotyczących akumulatora

 

eBike Akumulator jest źródłem zasilania pedeleka. Dostarcza silnikowi energię elektryczną potrzebną do wspomagania mocy podczas jazdy na rowerze. Nic więc dziwnego, że w szczególności o akumulatorze w eBike'u toczą się częste dyskusje i „rozmowy w sklepie”. Jaka jest różnica między bateriami? Jak daleko można się posunąć na w pełni naładowanej baterii? O czym musisz pamiętać o przechowywaniu? Thomas Raica, szef działu technicznego aplikacji klientów, udziela tutaj informacji i porad.

1. Co jest specjalnego w akumulatorach litowo-jonowych?

Thomas Raica: Akumulatory litowo-jonowe należą do najnowocześniejszych i najbardziej popularnych akumulatorów do pedeleków. Dzięki dużej gęstości energii mogą magazynować więcej energii i są stosunkowo lekkie. Opieramy się na technologii litowo-jonowej we wszystkich naszych akumulatorach Bosch eBike - naszych PowerPacks. Akumulatory Bosch ważą około dwóch i pół kilograma i należą do najlżejszych na rynku. Mają również najwyższą gęstość energii.

2. Jak długo działa bateria?

Thomas Raica: Akumulatory litowo-jonowe to nie tylko lekkie; mają również długą żywotność. Bosch PowerPacks są przeznaczone do wielu wycieczek, odległości i lat użytkowania. Inteligentny elektroniczny system zarządzania akumulatorami Bosch chroni akumulatory litowo-jonowe przed zbyt wysokimi temperaturami, przeładowaniem i głębokim rozładowaniem. Nie można jednak przewidzieć dokładnej długości życia. Żywotność akumulatora będzie zależała głównie od charakteru i czasu trwania obciążenia, któremu jest on poddawany.

3. Jak możesz wpłynąć na żywotność?

Thomas Raica: Aby uzyskać najdłuższą żywotność akumulatora, eBikerzy muszą przestrzegać tylko kilku prostych zasad dotyczących ochrony, transportu i przechowywania. Obejmują one przechowywanie baterii w suchym miejscu i ochronę przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych w temperaturze pokojowej od około 15 ° do 20 ° C. Idealny poziom naładowania baterii wynosi od 30% do 60%. Najlepiej byłoby, gdyby bateria była ładowana w temperaturze pokojowej. Podczas transportu roweru elektrycznego ważne jest, aby wyjąć akumulator z roweru i bezpiecznie przechowywać go w samochodzie.

4. Jak długo trwa ładowanie baterii?

Thomas Raica: Czas ładowania zależy od pojemności akumulatora. Przy użyciu standardowej ładowarki PowerPack 300 ładuje się do połowy około godziny, PowerPack 400 około półtorej godziny, a PowerPack 500 około dwóch godzin. Całkowicie płaski akumulator PowerPack 300 do pełnego naładowania zajmuje dwie i pół godziny, PowerPack 400 trzy i pół, a PowerPack 500 cztery i pół godziny.

5. Jak daleko można podróżować na jednej baterii?

A jakie czynniki wpływają na zasięg baterii? Thomas Raica: Dla wielu eBikerów są to kluczowe pytania, na które nie ma jednak ogólnie ważnych odpowiedzi. Odpowiedź może być ogromnie różna - od mniej niż 20 do znacznie ponad 100 kilometrów na pełnym naładowaniu akumulatora. Na zasięg wpływa wiele różnych czynników. Obejmują one poziom wspomagania, zachowanie podczas jazdy na rowerze, opór powietrza, wagę rowerzysty, ciśnienie w oponach i oczywiście teren. Jakie są warunki gruntowe? Czy jeżdżę na rowerze po utwardzonej drodze, polnej drodze czy leśnym szlaku? Czy moja trasa obejmuje podjazdy, czy składa się wyłącznie z płaskiego i otwartego terenu? Wszystkie te czynniki wpływają na zasięg baterii. Jeśli planujesz wycieczkę, zdecydowanie zalecamy odwiedzenie www.bosch-ebike.com. Strona zawiera asystenta zakresu który bierze pod uwagę różne czynniki i daje wyobrażenie o tym, jak daleko możesz się spodziewać podróży w określonych przez Ciebie warunkach.

6. Jakie środki ostrożności należy zachować zimą?

Thomas Raica: Ogólna zasada mówi, że niska temperatura obniża wydajność baterii. Dlatego zimą przy temperaturach poniżej zera zaleca się, aby przed podłączeniem do eBike'a akumulatora, który był ładowany i przechowywany w temperaturze pokojowej, poczekać tuż przed wyruszeniem w drogę. Jeśli eBike nie był używany przez dłuższy czas - na przykład zimą - akumulator powinien być przechowywany w suchym i chłodnym miejscu na poziomie około 30% do 60% jego pojemności.

7. O czym należy pamiętać podczas czyszczenia baterii?

Thomas Raica: Myjka ciśnieniowa nie nadaje się do czyszczenia eBike, zwłaszcza jego elementów elektronicznych. Zalecamy przetarcie baterii wilgotną szmatką. Nie używaj silnych detergentów, które mogą wpływać na powierzchnię i zawsze wyjmij akumulator przed czyszczeniem eBike. Jego złącza wtykowe należy również od czasu do czasu wyczyścić i lekko nasmarować.

8. Jak najlepiej ładować akumulatory?

Thomas Raica: PowerPacki z ogniwami litowo-jonowymi mogą być ładowane przez tak krótki okres, jak chcesz, niezależnie od ich stanu naładowania. Zintegrowany system zarządzania akumulatorem PowerPack w połączeniu z ładowarką Bosch chroni akumulator przed przeciążeniem podczas ładowania. Przerwanie procesu ładowania nie szkodzi baterii. Ważną kwestią, o której należy pamiętać, jest to, że akumulatory eBike powinny być ładowane tylko za pomocą odpowiedniej ładowarki, ponieważ w przeciwnym razie mogą wystąpić nieodwracalne uszkodzenia, a roszczenia gwarancyjne lub gwarancyjne mogą zostać unieważnione.

9. Jak często można ładować baterię?

Thomas Raica: Nawet po 500 pełnych ładowaniach bateria nadal zachowuje wysoką pojemność. Od 60 do 70% pierwotnej pojemności będzie nadal dostępne. W teście ADAC przeprowadzonym jesienią 2015 r. Akumulator Bosch eBike został całkowicie rozładowany i naładowany 1515 razy, zanim zachował tylko 30% swojej pierwotnej pojemności i nie był już używany. Oznacza to, że bateria wystarczyłaby na nawet 57 000 kilometrów - czyli półtora raza dookoła globu.

10. Gdzie można naprawić baterie?

Thomas Raica: Wysokiej jakości akumulatory litowo-jonowe, takie jak Bosch PowerPacks, to złożone, precyzyjnie dostrojone systemy, których naprawa wymaga specjalistycznej wiedzy i skomplikowanych urządzeń produkcyjnych. Dlatego prawie we wszystkich przypadkach uszkodzony akumulator należy wymienić. Zalecamy następującą procedurę. Najpierw pozwól sprzedawcy sprawdzić, czy bateria rzeczywiście jest uszkodzona i czy ma na przykład usterkę w elektronice. To jest coś, co dealer może sprawdzić za pomocą systemu zarządzania akumulatorem i narzędzia diagnostycznego. Jeśli akumulator jest uszkodzony, sprzedawca zutylizuje go z należytym uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa.

11. Jak pozbyć się starej baterii?

Thomas Raica: Dealer zapewni, że Bosch PowerPack zostanie bezpłatnie utylizowany w sposób przyjazny dla środowiska. Utylizacja jest obsługiwana przez niemiecki system recyklingu baterii GRS. Cenne materiały wracają do obiegu surowców, oszczędzając w ten sposób zasoby. O Thomasie Raice Thomas Raica, 50-letni inżynier mechanik, pracuje w firmie Bosch od 24 lat. Jako szef działu Technical Customer Appliation w Bosch eBike Systems jest odpowiedzialny za utrzymywanie relacji z producentami rowerów oraz współpracę z klientami w zakresie rozwoju. Aby oderwać się od swojego innowacyjnego środowiska zawodowego, Thomas, ojciec dwójki dzieci, po pracy uwielbia zabytkowe samochody. W wolnym czasie chętnie jeździ na rowerze górskim i lubi pływać.

Pliki (1)

  • bosch baterie opis.jpg

    11 pytań dotyczących akumulatora eBike Akumulator jest źródłem zasilania pedeleka. Dostarcza silnikowi energię elektryczną potrzebną do wspomagania mocy podczas jazdy na rowerze. Nic więc dziwnego, że w szczególności o akumulatorze w eBike'u toczą się częste dyskusje i „rozmowy w sklepie”. Jaka jest różnica między bateriami? Jak daleko można się posunąć na w pełni naładowanej baterii? O czym musisz pamiętać o przechowywaniu? Thomas Raica, szef działu technicznego aplikacji klientów, udziela tutaj informacji i porad. 1. Co jest specjalnego w akumulatorach litowo-jonowych? Thomas Raica: Akumulatory litowo-jonowe należą do najnowocześniejszych i najbardziej popularnych akumulatorów do pedeleków. Dzięki dużej gęstości energii mogą magazynować więcej energii i są stosunkowo lekkie. Opieramy się na technologii litowo-jonowej we wszystkich naszych akumulatorach Bosch eBike - naszych PowerPacks. Akumulatory Bosch ważą około dwóch i pół kilograma i należą do najlżejszych na rynku. Mają również najwyższą gęstość energii. 2. Jak długo działa bateria? Thomas Raica: Akumulatory litowo-jonowe to nie tylko lekkie; mają również długą żywotność. Bosch PowerPacks są przeznaczone do wielu wycieczek, odległości i lat użytkowania. Inteligentny elektroniczny system zarządzania akumulatorami Bosch chroni akumulatory litowo-jonowe przed zbyt wysokimi temperaturami, przeładowaniem i głębokim rozładowaniem. Nie można jednak przewidzieć dokładnej długości życia. Żywotność akumulatora będzie zależała głównie od charakteru i czasu trwania obciążenia, któremu jest on poddawany. 3. Jak możesz wpłynąć na żywotność? Thomas Raica: Aby uzyskać najdłuższą żywotność akumulatora, eBikerzy muszą przestrzegać tylko kilku prostych zasad dotyczących ochrony, transportu i przechowywania. Obejmują one przechowywanie baterii w suchym miejscu i ochronę przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych w temperaturze pokojowej od około 15 ° do 20 ° C. Idealny poziom naładowania baterii wynosi od 30% do 60%. Najlepiej byłoby, gdyby bateria była ładowana w temperaturze pokojowej. Podczas transportu roweru elektrycznego ważne jest, aby wyjąć akumulator z roweru i bezpiecznie przechowywać go w samochodzie. 4. Jak długo trwa ładowanie baterii? Thomas Raica: Czas ładowania zależy od pojemności akumulatora. Przy użyciu standardowej ładowarki PowerPack 300 ładuje się do połowy około godziny, PowerPack 400 około półtorej godziny, a PowerPack 500 około dwóch godzin. Całkowicie płaski akumulator PowerPack 300 do pełnego naładowania zajmuje dwie i pół godziny, PowerPack 400 trzy i pół, a PowerPack 500 cztery i pół godziny. 5. Jak daleko można podróżować na jednej baterii? A jakie czynniki wpływają na zasięg baterii? Thomas Raica: Dla wielu eBikerów są to kluczowe pytania, na które nie ma jednak ogólnie ważnych odpowiedzi. Odpowiedź może być ogromnie różna - od mniej niż 20 do znacznie ponad 100 kilometrów na pełnym naładowaniu akumulatora. Na zasięg wpływa wiele różnych czynników. Obejmują one poziom wspomagania, zachowanie podczas jazdy na rowerze, opór powietrza, wagę rowerzysty, ciśnienie w oponach i oczywiście teren. Jakie są warunki gruntowe? Czy jeżdżę na rowerze po utwardzonej drodze, polnej drodze czy leśnym szlaku? Czy moja trasa obejmuje podjazdy, czy składa się wyłącznie z płaskiego i otwartego terenu? Wszystkie te czynniki wpływają na zasięg baterii. Jeśli planujesz wycieczkę, zdecydowanie zalecamy odwiedzenie www.bosch-ebike.com. Strona zawiera asystenta zakresu który bierze pod uwagę różne czynniki i daje wyobrażenie o tym, jak daleko możesz się spodziewać podróży w określonych przez Ciebie warunkach. 6. Jakie środki ostrożności należy zachować zimą? Thomas Raica: Ogólna zasada mówi, że niska temperatura obniża wydajność baterii. Dlatego zimą przy temperaturach poniżej zera zaleca się, aby przed podłączeniem do eBike'a akumulatora, który był ładowany i przechowywany w temperaturze pokojowej, poczekać tuż przed wyruszeniem w drogę. Jeśli eBike nie był używany przez dłuższy czas - na przykład zimą - akumulator powinien być przechowywany w suchym i chłodnym miejscu na poziomie około 30% do 60% jego pojemności. 7. O czym należy pamiętać podczas czyszczenia baterii? Thomas Raica: Myjka ciśnieniowa nie nadaje się do czyszczenia eBike, zwłaszcza jego elementów elektronicznych. Zalecamy przetarcie baterii wilgotną szmatką. Nie używaj silnych detergentów, które mogą wpływać na powierzchnię i zawsze wyjmij akumulator przed czyszczeniem eBike. Jego złącza wtykowe należy również od czasu do czasu wyczyścić i lekko nasmarować. 8. Jak najlepiej ładować akumulatory? Thomas Raica: PowerPacki z ogniwami litowo-jonowymi mogą być ładowane przez tak krótki okres, jak chcesz, niezależnie od ich stanu naładowania. Zintegrowany system zarządzania akumulatorem PowerPack w połączeniu z ładowarką Bosch chroni akumulator przed przeciążeniem podczas ładowania. Przerwanie procesu ładowania nie szkodzi baterii. Ważną kwestią, o której należy pamiętać, jest to, że akumulatory eBike powinny być ładowane tylko za pomocą odpowiedniej ładowarki, ponieważ w przeciwnym razie mogą wystąpić nieodwracalne uszkodzenia, a roszczenia gwarancyjne lub gwarancyjne mogą zostać unieważnione. 9. Jak często można ładować baterię? Thomas Raica: Nawet po 500 pełnych ładowaniach bateria nadal zachowuje wysoką pojemność. Od 60 do 70% pierwotnej pojemności będzie nadal dostępne. W teście ADAC przeprowadzonym jesienią 2015 r. Akumulator Bosch eBike został całkowicie rozładowany i naładowany 1515 razy, zanim zachował tylko 30% swojej pierwotnej pojemności i nie był już używany. Oznacza to, że bateria wystarczyłaby na nawet 57 000 kilometrów - czyli półtora raza dookoła globu. 10. Gdzie można naprawić baterie? Thomas Raica: Wysokiej jakości akumulatory litowo-jonowe, takie jak Bosch PowerPacks, to złożone, precyzyjnie dostrojone systemy, których naprawa wymaga specjalistycznej wiedzy i skomplikowanych urządzeń produkcyjnych. Dlatego prawie we wszystkich przypadkach uszkodzony akumulator należy wymienić. Zalecamy następującą procedurę. Najpierw pozwól sprzedawcy sprawdzić, czy bateria rzeczywiście jest uszkodzona i czy ma na przykład usterkę w elektronice. To jest coś, co dealer może sprawdzić za pomocą systemu zarządzania akumulatorem i narzędzia diagnostycznego. Jeśli akumulator jest uszkodzony, sprzedawca zutylizuje go z należytym uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa. 11. Jak pozbyć się starej baterii? Thomas Raica: Dealer zapewni, że Bosch PowerPack zostanie bezpłatnie utylizowany w sposób przyjazny dla środowiska. Utylizacja jest obsługiwana przez niemiecki system recyklingu baterii GRS. Cenne materiały wracają do obiegu surowców, oszczędzając w ten sposób zasoby. O Thomasie Raice Thomas Raica, 50-letni inżynier mechanik, pracuje w firmie Bosch od 24 lat. Jako szef działu Technical Customer Appliation w Bosch eBike Systems jest odpowiedzialny za utrzymywanie relacji z producentami rowerów oraz współpracę z klientami w zakresie rozwoju. Aby oderwać się od swojego innowacyjnego środowiska zawodowego, Thomas, ojciec dwójki dzieci, po pracy uwielbia zabytkowe samochody. W wolnym czasie chętnie jeździ na rowerze górskim i lubi pływać.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl